Hayatımızda ki herşey bir ilk defayla başlar..

3 Ağustos 2016 Çarşamba

Hayatta İlk Defa Şiir Okumak

hayatta ilk defa şiir okumak

Hayatta ilk defa şiiri lise yıllarında gerçekleşen bir dinleti de okudum. Dinleti bir topluluğun müzik eşliğinde şiirleri ve ya şarkıları bir konferans salonunda, bir radyoda ve ya bir televizyonda dinleyicilere sunmasıdır. Dinletide seslendirilen ve dinletilen şarkıların eşliğinde şiir ve etkileyici konuşmalar da yapılabilmektedir.

Okuduğum lisenin Türkçe bölüm hocası ünlü şair Atilla İlhan'ın anısına bir dinleti düzenlemişti. Düzenlenen dinletide yazarın ölümsüz şiirleri bir çok sınıftan seçilen öğrencilerle birlikte okunmuştu. Türkçe bölüm hocası dinleti için sınıflardan ses tonu güçlü ve iyi olan kişileri seçmişti. Ders saatleri dışında dinleti için çalışmalar yapardı. Dinleti de seslendirilen şarkılar bazıları Mazhar Alanson'un Yandım, Teoman'ın Aşk Kırıntıları şarkılarıydı.

Hayatta ilk defa bir dinleti de Atilla İlhan'ın Şahane Serseri adlı şiirini okudum.
Daha önce bir şiir okumadığımdan çalışmalarda epey zorluk çeksem de gerçekleşen dinletide kendimi şiirin akışına kaptırmışımdır.

Ünlü şair Atilla İlhan'ın Şahane Serseri adlı şiiri ve kendi sesinden okuyuşu;

yolumdan çekil yavrum
bağlasalar duramam
demir asa demir çarık dedim
neyleyim!
yolculuk dedim
ağaçlara tünedi yine akşam kargalarla bir
rüzgar kendini yerden yere vuruyor
kırık dökük yıldızlar belirli uzaktan
telsiz mevceleri ardım sıra koşturuyor
anamdan yolcu doğmuşum
yedi dağın yolları kalbimden geçer
salkım salkım mısralar gelir içimden
dudaklarımda yağmur damlaları
alır beni yollar beni alır gider

anamdan yolcu doğmuşum
nehirlerle birlikte denizlere kavuştum
akşam dedim
şu koca dünya dedim
ağlasam dedim
yola bir düşüldü mü ömür boyunca gidilir
ekmeğin ve şarabın peşinden
turnaların peşinden
büyük şehirler büyük aşklar
çığlık çığlığa terkedilir
ben
çocuklar gibi sevdim devler gibi ıstırab çektim
damarlarımda dünyanın bütün rüzgarları
harblere açlıklara yalnızlığıma rağmen
anamdan yolcu doğmuşum
neyleyim
gurbet dedim
vatan dedim
hürriyet dedim.

Okuduğum lise de düzenlenen dinletinin benim için Hayatta ilk defa şiir okumam açısından ayrı bir yeri vardır.Dinletiden sonra şiirlere daha fazla önem vermeye başladım. Şiirleri mümkün olduğunca vurgulu ve duygulu ses tonunu ayarlayarak okumak istedim. Bana göre;

  • Şiir okumak sanattır.
  • Şiir okumak hissetmeyi gerektirir.
  • Şiir okumak bütünleşmeyi gerektirir.
  • Şiir okumak paylaşmayı gerektirir.
  • Şiir okumak kendinize güveni aşılar.
  • Şiir okumak duygularımızı geliştirir.
  • Şiir okumak hayatınızı anlamlı kılar.

Hayatta ilk defa olarak Atilla İlhan'ın şiirlerini incelemenizi ve okumanızı tavsiye ediyoruz.

Hayatta ilk defa şiir okumanız dileğiyle..

author
Yazar Hakkında
Merhaba Ben Fatih Ün. Bilgisayar Programcısıyım. Teknoloji ve bilişimle uzun yıllardır beraberim. 2015 yılında Blogger'la tanıştım ve blog yazarlığına başladım. Aşırı araştırmacı biriyim. Öğrenmek için çok çabalarım. Genellikle Rock dinleyicisiyim..

0 yorum:

Yorum Gönder


hayatta ilk defa

Son Yazılar

Son Yorumlar

Banner

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe
Powered By Blogger

Copyright © Hayatta Ilk Defa | Powered by Blogger