Hayatımızda ki herşey bir ilk defayla başlar..

3 Temmuz 2016 Pazar

Hayatta İlk Defa Şarkı Söylemek

hayatta ilk defa şarkı söylemek

Hayatta ilk defa şarkı söyleme girişimim 2010 yılında eğitim aldığım bir kursta oldu. Üniversite'ye yeni başladığım yıllarda gitar eğitimi almak istemiştim. Liseden kalma bir hevesim ve derin düşüncelerle dolu karamsarlıklarım beni bir şeyleri ispat etmeye itiyordu. İçimde bir başka benin farkında olduğumu bildiğimden ücretsiz bir gitar eğitimine kayıt oldum.

Kurs ücretsiz olsa da hoca üstümüzde duruyor gerçekten ilgileniyordu. Her ne kadar ağırdan alsam da bir şeyler öğrendiğimi farkediyordum. Hoca ders sonlarında gitar gösterisini yapıyor sesi iyi olan bir kursiyer hocaya eşlik ediyor bir ders gününü o havayla bitiriyorduk. Bir gün hoca gitarla alakalı bir bölümden bizi sorumlu tuttu. Gitar tutuşumuzu, gitar tellerine doğru bir şekilde basıp basmadığımızı kontrol etti. Her ne kadar yapabilsem de yine de kursun hocası daha fazla çalışmam gerektiğini söyleyerek uyarılarda bulundu.

Kurs hocamın tüm ısrarları üzerine Haluk Levent'in Beni Biraz Anlasana şarkısını söyledim.
Ancak kurs hocam ve dinleyen diğer kursiyerler sesimi pek beğenmediler.
Doğal bende beğenmiyordum zaten.
hayatta ilk defa şarkı söylemek

Bugünlerde gitar akorlarını ve notalarını temiz bir şekilde basmama rağmen ses eğitimimin yetersizliğinden henüz şarkı söylemek için hazır olmadığımın farkındayım. Siz siz olun boş vaktiniz de mutlaka özel bir gitar hocasının size gösterdiği çizgide bir şeyler öğrenmeye çalışın. "Yapamıyorum" diyerek daha baştan pes etmeyin sabırlı olun. Hiç bir şey çalmasanızda yavaş yavaş başaracağınızı unutmayın. Bugün dinlediğimiz bütün profesyonel sanatçılar da aynen bizim gibi amatörlerdi. Eğitimleri ve kendi çabalarıyla bugüne gelmişler, bizlerin en sevdiği sanatçılar olmuşlar ve eserleriyle hayatımıza yön vermişlerdir.

Şunu çok iyi farketmişimdir ki kesinlikle bir gitar hocasının size öğrettikleriyle sınırlı kalmamanızdır. Mutlaka kendinizi her gün gitar egzersizleri yaparak geliştirmelisiniz. Gitar da çıkardığını her notanın da sesli olarak söylemek sese alışmak açısından çok önemlidir.

Gitar kursunun bana kattığı sadece yeni bir şeyleri öğrenmemden öteye gitmedi. Hayatta ilk defa şarkı söylemek benim için daha fazla ses eğitimi almam gereken bir durum olduğunu gösterdi.

author
Yazar Hakkında
Merhaba Ben Fatih Ün. Bilgisayar Programcısıyım. Teknoloji ve bilişimle uzun yıllardır beraberim. 2015 yılında Blogger'la tanıştım ve blog yazarlığına başladım. Aşırı araştırmacı biriyim. Öğrenmek için çok çabalarım. Genellikle Rock dinleyicisiyim..

0 yorum:

Yorum Gönder


hayatta ilk defa

Son Yazılar

Son Yorumlar

Banner

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe
Powered By Blogger

Copyright © Hayatta Ilk Defa | Powered by Blogger